fnc muslimah

Yaa اَللّهُ.., mungkin aku tidaklah sebermanfaat mentari..,


Tapi izinkan aku menjadi seikhlas mentari.., Yang terus memberikan sinarnya..,

Walau mungkin manusia mengutuki teriknya..!


Ƴαα..ŔÕϐϐ.., mungkin aku tidaklah seindah teratai..,

Namun izinkan aku menjadi seteguh teratai.., Yang istiqomah dalam keindahannya..,

Walau berada di tengah-tengah air yang berlumpur..!


Yaa Rahman.., izinkan aku menjadi sesejuk gerimis..,

Yang membasahi tanah yang kerontang.., membasuh rumput dan pepohonan..!


Yaa اَللّهُ.., mungkin aku tidaklah seberisi padi..,

Tapi izinkan aku menjadi se-tawadhu padi.., Yang semakin merunduk dalam keberisian..!


Yaa Rabbul'izzati.., kuatkan aku dalam kesabaran..,

Ditengah hujan yang mengguyur..,

Dalam hempaan angin yang menerpa..,

Dan gelegar guntur yang menciutkan hati..,

Hingga pelangi-Mu nampak di ketinggian langit..!

0 Responses

Posting Komentar